|
Kort tid efter at vi havde modtaget listen over de 16 punkter, som ville
blive undersøgt, fik vi et brev fra Embedslægen i Århus. Jeg ringer derfor til embedslægen for at høre, hvad det
er han vil forklare, og jeg får at vide, at det er for at gennemgå
de enkelte punkter, således at det er de rigtige ting, der bliver
behandlet. Den 11-11-01 kører vi til Århus for at mødes med
embedslægen i den forventning, at han vil gennemgå sagen med
os og hjælpe os med det videre forløb af den sag, der er
sendt til patientklagenævnet om Simones behandlingsforløb.
Hver gang vi nævner specifikke steder i Simones journal, bliver
der afveget og skiftet emne, da embedslægen helst vil tale om "generelle"
emner og ikke Simones sag.
Mødet slutter efter 4 timer med, at vi skulle tænke over tilbudet i en uge og så melde tilbage, hvad vi ville. Hvad fik vi så ud af mødet? Vi fik det ud af mødet
Vi beslutter os for at lade klagen kører videre, da vi mente, at Simones sygdomsforløb skulle gennemgås af andre læger, så vi om ikke andet var med til at gøre, så andre ikke ville komme til at stå i samme situation, som vi gjorde. Da vi meddelte embedslægen dette og samtidig tilbød at, vi gerne ville stå til rådighed med hensyn til at holde foredrag, blev hans reaktion, at vi ikke skulle regne med, at der var nogen, der ville samarbejde med os, nu hvor vi havde anklaget dem. Vi har dog siden holdt en udemærket møde med den ene af overlægerne på A4, hvor der var en god tone og forståelse for vores klage. Klagen er nu til behandling i patientklagenævnet, og hvor lang tid det tager vides ikke. |